חשיבות הפעילות הגופנית לילדים בעידן המודרני

למה כדאי להקנות הרגלי פעילות גופנית לילדים בעידן המודרני? מה היא כמות האימונים המומלצת ומה הם היתרונות הצפויים לילדיכם? כל המידע על חשיבות האימון הגופני לילדים בכתבה שלפניכם !

כיום, המודעות לחשיבות הכושר הגופני גבוהה מבעבר ואנשים רבים המודעים לחשיבות הנושא, מכניסים את נושא הכושר הגופני לשגרת חייהם. למרות זאת, במרבית המקרים הרבה הורים לילדים עדיין לא מקפידים להכניס את הכושר הגופני כערך ועיקרון חשוב לילדיהם.

ישיבה ממושכת

מחקרים מראים על עלייה של כ- 50% בזמן הישיבה של הילדים כיום בהשוואה לעבר. הבדל זה נוצר בעקבות מהפכת המחשוב, המדיה והחיים המודרניים. בעבר ילדים היות חוזרים מבית הספר, עושים שיעורים ומבלים זמן רב במשחקים עם חבריהם. כיום, ילדים נוטים לבלות זמן רב יותר באופן משמעותי בפעילות יושבנית כגון מחשב או צפייה בטלוויזיה. הישיבה הממושכת יוצרת אפקט מצטבר שהולך ומתעצם במרוצת הזמן וילדים שמסתגלים לזמני ישיבה ארוכים מפתחים גישה שלילית ליציאה לפעילויות אחרות כגון משחקים או סתם בילוי מחוץ לבית עם חבריהם.

הנזקים בעקבות היעדר כושר גופני אצל הילדים

ילדים שאינם מבצעים פעילות גופנית ברמה נאותה עלולים לפתח מגוון בעיות כגון, ליקויי יציבה, בעיות משקל, היעדר כוח ושיווי משקל. במקרים רבים בעיות נוספת שעלולות להתפתח היא דימוי  עצמי נמוך, בעיות חברתיות ובעיות של קשב וריכוז. אימון כושר גופני לילדים ישפר באופן משמעותי נקודות אלו וישפיע באופן ישיר על ריכות חייו של הילד.

כיצד מתנהל אימון כושר לילדים

אימון כושר לילדים יהיה לרוב בקבוצות קטנות. האימון בקבוצה מאפשר למדריך לעבוד עם הילדים בתחנות והעבודה המשותפת מכניסה את הילדים לסוג של תחרות במובן החיובי של המילה. מדריך טוב ידע לגרום לילדים לשמור על קשב ועניין לאורך כל האימון ויהפוך את האימון לאימון סוחף חוויתי ומהנה. כחלק מהאימון ניתן גם לתת לילדים תחרויות שונות ומגוונות ומוזיקה קצבית בכדי לתת לאימון גוון כייפי.

סוגי התרגילים הניתנים לילדים

עבודה עם ילדים חייבת להיעשות במשנה זהירות על ידי מאמני כושר מקצועיים שהוכשרו לכך. תרגילי כוח לילדים תמיד יבוצעו עם משקלים קלים בלבד או באמצעות משקל גוף בלבד. בנוסף, ניתן לתת לילדים פעילויות אירוביות כגון ריצה, אופני סטודיו, משחקי כדור או קפיצות. במקרה של ילדים הסובלים מבעיות ספציפיות כגון חולשה באיזורים או שרירים מסוימים בגוף, ניתן לעבוד איתם בצורה פרטנית תוך מתן תרגילים לחיזוק האיזור הבעייתי.

הקניית ערכים והרגלים נכונים מגיל צעיר

זכרו, ילדים בריאים נהפכים להיות מבוגרים בריאים ורצוי להקנות הרגלי כושר ופעילות גופנית כבר מגיל צעיר. במקרה ואתם מעוניינים להתייעץ עימנו בנוגע לפעילות גופנית עבור ילדיכם תרגישו חופשי ליצור עימנו קשר ונשמח לענות על כל שאלה.