טיפים קטנים לשינויים גדולים

טיפים לחיים בריאים

טיפ מספר 1 : היכנסו לכושר
הקפידו על אימוני כושר מסודרים במהלך השבוע. רצוי מינימום של 3 אימונים בשבוע. הקפידו לשלב במהלך אימונים אלו גם אימונים אירוביים כמו הליכה, ריצה,  אופניים או כל פעילות אחרת הממריצה את קצב הלב ומגבירה את מחזור הדם. בנוסף הקפידו גם על אימוני כוח אשר יאפשרו לכם לשמור על מסת השרירים שלכם וחוזק העצמות.

טיפ מספר 2: הקפידו על ארוחת בוקר
אל תוותרו על ארוחת בוקר – אי אכילת ארוחת בוקר תכניס את גופכם למצב שבו הוא יעדיף לאגור את השומנים במקום להוציאם מהגוף.

טיפ מספר 3 : שתו הרבה
שתיית מים נאותה תעזור לכם להיות בריאים יותר ותקטין משמעותית את סיכוייכם ללקות במחלות שונות. שתיית מים גם משפרת תהליכי עיכול ותורמת לתחושת השובע הכללית. כמות המים המומלצת לגברים ליום היא 10-12 כוסות ולנשים 8-10 כוסות. זיכרו שלא תמיד מנגנון הצמא שלנו מתריע בזמן ולכן צריך לשתות גם אם לא מרגישים צמא.

טיפ מספר 4: הישארו גמישים
נכון, להיות חזקים זה דבר חשוב אבל חשוב גם להישאר גמישים. עם הזמן אנו מאבדים טווחי תנועה במפרקים. ערכו מתיחות לאחר כל פעילות גופנית בכדי לשמור על טווחי התנועה שלכם במפרקים השונים.

טיפ מספר 5 : מרבים לכעוס ? הרגעו!
זכרו כי פעילות אירובית מעולה להפגת מתחים עקב הפרשת הסרוטונין בסיומה. בנוסף, מצאו את טכניקת ההרגעות המתאימה לכם, יוגה מדיטציה, עסוי מפנק או טיול בחיק הטבע. מצאו את מה שעובד עבורכם והקפידו לבצעו באופן יום יומי. מעבר לשיפור המיידי באיכות חייכם הסטטיסטיקות מראות שאנשים רגועים גם חיים יותר.

טיפ מספר 6 : אכלו יותר מזונות מן הצומח
צמצמו צריכת בשר אדום והגדילו את כמות המזונות מן הצומח. רצוי לאכול את הירקות והפירות עם קליפתם, באופן זה תגבירו את תחושת השובע ותשמרו עליה לאורך זמן.

טיפ מספר 7: רוצים להרזות? איכלו יותר
במקרה שבחרתם לבצע דיאטה, דאגו שהיא תהיה דיאטה מאוזנת ולא דיאטת "כאסח". אם תורידו באופן דראסטי את כמות המזון שאתם צורכים הגוף עלול להכניס את עצמו למצב של מגננה ורמת המטבוליזם (חילוף החומרים תקטן משמעותית). איכלו יותר פעמים במנות קטנות 5-6 ארוחות ביום במקום 3 גדולות ושלבו את הדיאטה עם פעילות גופנית.

טיפ מספר 8: תשנו טוב
לשינה קשר חשוב לבריאותינו וחסרונה עלול לגרום לתופעות פיזיולוגיות שליליות ולמחלות. אדם מבוגר זקוק ל- 7 עד 8שעות שינה ביום. דאגו שהשינה שלכם תהיה איכותית נוחה ונטולת הפרעות.

טיפ מספר 9 :שימרו על מצב רוח
תרגיל כושר חשוב מאוד הוא הצחוק. הקפידו לצחוק כמה שיותר. הופעות סטנד אפ, קומדיות וסרטים מצחיקים וכל דבר שמשעשע אתכם יכול לעשות את העבודה. חשוב ובריא לצחוק נצלו כל רגע בכדי לעשות זאת.

טיפ מספר 10: הכל בראש
כולנו יכולים לחיות חיים רגועים ובריאים יותר וכל שינוי אינו דבר קל אולם זכרו שהאמרה המפורסמת הכול בראש נכונה מאין כמותה וכל שינוי מתחיל בהחלטה – החלטה שלכם!

פוסטים אחרונים